poniedziałek, 27 października 2014

Karobowa owsianka, czyli Duża Dawka Energii od samego rana :)

Ach, w niedzielę była taka piękna pogoda... niestety miałam duuużo roboty i brakowało mi czasu na cokolwiek, tym bardziej na niedzielny spacer. Wczoraj poszłam spać bardzo późno i wstałam bardzo wcześnie, więc wychodzi na to, że prawie nie spałam(bo przecież wypracowanie z polskiego samo się nie napisze):P
Z tego względu potrzebowałam dużego, porannego zastrzyku energii. Robiąc otrębiankę, przypomniałam sobie o pysznym Karobie, który jakoś tak ukrył się w kuchennej szafce na dłuższy czas. Postanowiłam więc, że dodam go do śniadanka. To był świetny pomysł, dzięki niemu nabrało ono "głębi" smaku, a ze względu na to, że karob ma lekko słodki smak nie musiałam dosładzać mojej otrębianki.


A co się tyczy Karobu (inaczej mączki chleba świętojańskiego):

"Karob – proszek z chleba świętojańskiego doskonały zamiennik kakao

-Wyśmienity substytut kakao, zamiennik czekolady szczególnie zalecany dla alergików

-źródło minerałów takich jak: magnez, żelazo, wapń, fosfor oraz witamin np. B1 B2, B3, E, a także wartości odżywczych: białko i węglowodany
-100% produkt naturalny
-Nie zawiera sztucznych barwników ani konserwantów.
-Nie zawiera żadnych alergenów.

Zastosowanie Karobu:
Używany do wypieku ciast, ciasteczek, przygotowania  deserów

Właściwości prozdrowotne Karobu: 
– poprawia trawienie i można go stosować przy zaburzeniach żołądkowo-jelitowych, (refluks żołądkowo-przełykowy) oraz biegunce
– obniża poziom cholesterolu we krwi, nie zawiera „złego” cholesterolu,
– może być pomocny w leczeniu astmy i problemów wywołanych przez alergie,
– nie zawiera kofeiny i jest polecany dla osób z wysokim ciśnieniem krwi,
– wspomaga leczenie kaszlu, grypy,
– dzięki zawartości żelaza wspiera walkę z niedokrwistością,
– jest bogaty w wapń i fosfor, i dzięki temu może być wykorzystywany w walce z osteoporozą"


~ Karobowa otrębianka z Bieluchem, siemieniem lnianym, żurawiną, kawą i cynamonem ~

Składniki:
30g otrębów owsianych
2 łyżeczki karobu
150g serka naturalnego (u mnie Bieluch)
5g siemienia lnianego
pół łyżeczki cynamonu
miód/cukier/stewia

+ garść żurawiny, kawa rozpuszczalna

Otręby, karob, cynamon, słodzidło(opcjonalnie)i zmielone ziarna lnu zalewamy wodą i gotujemy aż do zgęstnienia. Całość przekładamy do słoiczka/ miseczki. Serek mieszamy ze słodzidłem i kawą (opcjonalnie). Serek kładziemy na otrębiance i dodajemy żurawinę. Możemy zajadać od razu albo zabrać ze sobą na uczelnię/do szkoły lub pracy :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz