niedziela, 5 października 2014

Kremowa owsianka z jajkiem :)

Niedziela ach niedziela :)

Kocham niedzielne poranki. Szczególnie takie jak dzisiejszy, słoneczne i rześkie. Dzisiaj jak co tydzień wstałam wcześnie rano i wraz z siostrą poszłam do kościoła. Dla mnie właśnie tak zaczyna się ten dzień. Idąc na Mszę Świętą przeważnie nie rozmawiamy. Każda ma czas na własne przemyślenia i delektowanie się magią wschodzącego słońca. Dopiero wracając dzielimy się wynikami "głębokich rozważań" i przeważnie dyskutujemy na temat tego co przygotujemy na zasłużone wspólne śniadanko. Moja siostra dopiero niedawno postanowiła, że nauczy się gotować, więc zawsze muszę stać przy niej i uważać aby nie spaliła domu :p. 

Moim zdaniem niedziela powinna być czasem wolnym od jakiejkolwiek pracy fizycznej i mentalnej. Niestety maturka już tuż, tuż a nauczyciele są nieugięci. W tym tygodniu czeka mnie sprawdzian z chemii i fizyki oraz kartkówka z biologii i j.polskiego więc czasu na odpoczynek raczej dzisiaj nie będzie :/


Niedzielne powolne śniadanko :)
~  Kremowa owsianka z serkiem twarogowym, cukinią, żurawiną i jajkiem  ~



Składniki:

30g płatków owsianych
pół małej cukinii
jajko
150g serka twarogowego
garść żurawiny
ew. kawa rozpuszczalna do posypania


Płatki zalewamy wrzątkiem i blendujemy na gładką masę, Cukinię trzemy na dużych oczkach i dodajemy do gotującej się owsianki. Oddzielamy żółtko od białka. Białko ubijamy z solą a żółtko dodajemy do owsianki energicznie mieszając aby nie powstała jajecznica ;)  Gotujemy jeszcze chwilę a następnie zdejmujemy garnuszek z palnika i dodajemy ubite białko. Przekładamy do miseczki dodajemy serek i żurawinę. Ja posypałam jeszcze ziarenkami kawy rozpuszczalnej :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz