niedziela, 12 października 2014

Płatki orkiszowe po raz pierwszy, czyli nowy wspaniały smak

Wczoraj robiąc zakupy w Biedronce, przypadkowo natknęłam się na płatki orkiszowe. Nigdy wcześniej się z nimi nie spotkałam, a tym bardziej nie miałam szansy ich spróbować. Bardzo lubię testować nowe produkty i dlatego postanowiłam już dzisiaj użyć ich do śniadania. Nie za bardzo wiedziałam z czym je połączyć, więc postawiłam na proste połączenie karob, miód, kawa i jogurt naturalny. W czasie gdy płatki moczyły się w kawie, mój wzrok skierował się na stojący obok blender, a myśli do jajka, które leżało samotnie na jednej z półek w lodówce. I tak oto powstała puszysta i kremowa "orkiszanka". Płatki orkiszowe idealnie wpasowały się w moje gusta. Mają lekko orzechowy smak i idealnie połączyły się z resztą składników.
Jak widzicie prezentują się też nie najgorzej ;)

~ Orkiszanka z miodem, karobem, jajkiem, jogurtem naturalnym i kawą ~

Składniki:
40g płatków orkiszowych
150g jogurtu naturalnego
jajko
miód/cukier/stewia
łyżeczka karobu
łyżeczka kawy rozpuszczalnej 
(+ trochę do posypania)

Płatki wsypujemy do garnuszka, zalewamy gorącą wodą, dodajemy łyżeczkę kawy i zostawiamy do nasiąknięcia. W tym czasie oddzielamy białko od żółtka i ubijamy na sztywną pianę. Żółtko mieszamy z łyżeczką ciepłej wody, słodzidłem i dodajemy do namoczonych płatków. Całość miksujemy i gotujemy, aż do zgęstnienia. Garnuszek zdejmujemy z ognia i dodajemy białko energicznie mieszając. Orkiszankę przelewamy do miseczki i dodajemy jogurt. Na koniec posypujemy karobem i kawą.


Nie wiem jak dla was, ale dla mnie to był ciężki tydzień, dużo nauki, stresu, a na wszystko tak mało czasu. Niestety nie zapowiada się na to, że ten będzie wyglądał inaczej.
Jednak pocieszający jest fakt, że wtorek jest WOLNY :D

1 komentarz: