sobota, 18 października 2014

"Piegusek" - nic dodać nic ująć :)


Wczoraj wieczorem dopadła mnie nagła chęć na kaszę mannę... znowu ;P
Gdy zaczęłam ją gotować, mój wzrok padł na mak i po prostu nie mogłam mu się oprzeć. Nigdy wcześniej nie dodawałam go do manny, ale teraz będzie często w niej lądował :D
"Piegusek" to deser idealny: sycący, słodziutki i kremowy, a najlepsze są w nim te chrupiące ziarenka maku ^^


~ Manna z makiem i żurawiną ~

Składniki:
30g kaszy manny
10g maku
250ml mleka/wody/mleka roślinnego
+ owoce/dżem 

Do rondelka wlewamy mleko, wsypujemy kaszę, słodzimy i gotujemy. Gdy zgęstnieje , dodajemy mak i mieszamy. Przelewamy do miseczki i dekorujemy owocami/ dżemem. Możemy zjeść od razu na ciepło lub wstawić do lodówki(wtedy bardzo zgęstnieje).
Tak czy inaczej, "piegusek" jest pyszny ;P

2 komentarze:

  1. świetny pomysl, ostatnio jestem fanką kaszy manny dodatek maku wyppróbuję chętnie

    OdpowiedzUsuń
  2. niby proste, ale jeszcze nigdy nie jadłam manny w połączeniu z makiem! :)

    OdpowiedzUsuń