niedziela, 16 listopada 2014

Kasza jaglana szpinakowo-cukiniowa z serkiem makowym i żurawiną ^^

Wczoraj byłam w centrum handlowym i się przeraziłam. Wszędzie wisiały lampeczki, na środku stała choinka, a koło niej renifery ciągnące sanie Mikołaja. Dopiero wtedy dopadła mnie myśl, że za miesiąc już święta. Masakra, jak ten czas szybko leci... 
Nie wiem jak wam, ale dla mnie jednym ze smaków nieodłącznie kojarzących się ze świętami jest mak i wszystkie rzeczy z niego wykonane np. makowiec czy kutia. Dlatego wczoraj, robiąc zakupy, gdy poczułam świąteczny nastrój, skusiłam się na masę makową z bakaliami, taką jak do makowca i już wieczorem otworzyłam puszkę i wyjadałam masę łyżeczką. Również dzisiaj nie mogło jej zabraknąć w moim śniadaniu ;D
Wczoraj również, namówiona przez koleżankę, kupiłam ostropest. Poczytałam trochę o nim i jego działaniu i postanowiłam zacząć go używać. Jedyne co mogę wam na razie o nim powiedzieć to, że ma neutralny smak i prawie nie odczułam jego obecności w moim śniadaniu. Może za jakiś czas napiszę coś więcej o tym produkcie ;D

~ Szpinakowo-cukiniowa kasza jaglana z cynamonem, żurawiną, serkiem twarogowym, masą makową i ostropestem ~

Składniki:
40g kaszy jaglenej
pół cukinii (~100g)
~70g szpinaku
słodzidło 
cynamon

+ 100g serka twarogowego
30g masy makowej
żurawina
ostropest granulowany

Kaszę podprażamy, opłukujemy i gotujemy przez 15 minut w lekko osolonej wodzie. Dodajemy startą na dużych oczkach cukinię, zblendowane liście szpinaku, słodzidło, cynamon i gotujemy jeszcze 5 minut. Całość przekładamy do miseczki. Serek mieszamy z masą makową, a żurawinę blendujemy na mus. Dodatki umieszczamy w miseczce i posypujemy ostropestem :)

2 komentarze: