niedziela, 23 listopada 2014

Zdrowe, domowe płatki śniadaniowe! Cini Minis ^^

Moja siostra uwielbia słodkie płatki śniadaniowe, a w szczególności cini minis, dlatego z myślą o niej zrobiłam bardzo podobne, ale wydaje mi się, że zdrowsze domowe płatki cynamonowe. Wyszły naprawdę pyszne, chrupiące i słodkie (jak dla mnie trochę za słodkie, ale moja siostra była zadowolona)


Składniki:
350g mąki pełnoziarnistej
2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki miodu
75g cukru trzcinowego nierafinowanego (1/3 szklanki)
szczypta soli
75g masła w temperaturze pokojowej
ziarenka z jednej laski wanilii
125ml maślanki (1/2 szklanki)

+ łyżka oleju rzepakowego
25g cukru trzcinowego nierafinowanego
płaska łyżeczka cynamonu

Mąkę przesiewamy, dodajemy cynamon, sodę, cukier, szczyptę soli i mieszamy. Dodajemy masło, miód, ziarenka wanilii i stopniowo maślankę tak, aby powstało plastyczna masa. Ciasto bardzo cienko rozwałkowujemy, smarujemy olejem, posypujemy mieszanką cukru i cynamonu. Nożykiem wykrawamy małe kwadraciki i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Blachę wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180* na ~10 minut (trzeba bardzo uważać, bo łatwo się przypalają). Wyjmujemy nasze płatki, studzimy i przekładamy do słoika.

6 komentarzy:

  1. spadłaś mi jak z nieba z tym przepisem :D Właśnie takiego szukałam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam- wyszły super, myślę, że to koniec z kupowaniem gotowych płatków :)
    Polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. a można kefir zamiast maslanki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam, ale myślę, że smak się przez to nie zmieni ;)

      Usuń