niedziela, 7 grudnia 2014

Czekoladowy krem jaglany z marakują

W końcu i mnie dopadło przeziębienie, już nawet nie pamiętam, kiedy ostatnio byłam chora. Ale nic to, muszę się dzisiaj wygrzać pod ciepłym kocykiem i może jakoś przetrwam jutrzejszy zabiegany dzień :)
Dzisiaj po raz pierwszy spróbowałam marakui. Do tej pory kojarzyła mi się tylko z tik-takami, które jadłam lata temu. Owoc ten ma przyjemny słodko-kwaśny smak przypominający trochę agrest. Idealnie wkomponował się do słodkiego kremu jaglanego. Jeśli będę miała jeszcze okazję kupić gdzieś marakuję, to bez wahania po nią sięgnę ^^

~ Krem jaglany z cukinią, marakują, siemieniem lnianym, karobem i cynamonem ~

Składniki:
50g kaszy jaglanej
~200g cukinii
łyżka karobu
5g świeżo mielonego siemienia lnianego
szczypta soli
słodzidło
łyżeczka cynamonu

+  2 marakuje

Cukinię ścieramy na dużych oczkach. Kaszę mielimy w młynku do kawy i wrzucamy do garnuszka razem z cukinią, siemieniem, karobem, cynamonem, słodzidłem i solą. Zalewamy wrzątkiem i gotujemy na małym ogniu aż do zgęstnienia. Krem przekładamy do miseczki. Marakuje przekrawamy na połówki, łyżeczką wyciągamy z nich pestki i dodajemy do reszty :)

2 komentarze:

  1. Ale pyszności! Zestawienie smaków idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam marakuję! Szkoda, że tak rzadko uda mi się ją upolować :(

    OdpowiedzUsuń