środa, 14 stycznia 2015

Placki gryczane

Kolejne placuszki :D Tym razem dla miłośników kaszy gryczanej. Są łatwe i szybkie w przyrządzeniu. Mają zwartą strukturę, więc się nie rozpadają przy przewracaniu. Idealnie nadają się na I lub II śniadanie w pracy/szkole/na uczelni.
Ja do swoich nie dodawałam słodzidła ani owoców, dlatego nie były słodkie, ale myślę, że będą doskonale łączyć się na przykład z jabłkiem,gruszką czy malinami :)

~ Karobowe placki gryczane z sezamem ~ 

Składniki:
60g zmielonej kaszy gryczanej niepalonej
70ml (1/3 szklanki) wody
1 łyżka karobu
1 łyżka sezamu
1 łyżka soku z cytryny
mniej niż pół łyżeczki sody oczyszczonej
słodzidło*

+ dowolne dodatki

*jak już pisałam, ja do swoich nie dodałam
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy (do powstałej masy możemy dodać pokrojone w kostkę jabłko/gruszkę lub inny dowolny owoc). Na rozgrzaną, lekko natłuszczoną patelnię, wykładamy porcje ciasta i smażymy z obu stron po kilka minut. Wykładamy na talerz, podajemy z dowolnymi dodatkami :)

2 komentarze:

  1. super placuszki idealne na śniadanie, podwieczorek, czy kolację!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię mąkę gryczaną, też przygotowuję z niej różne placuszki, naleśniki itp.;)

    OdpowiedzUsuń