piątek, 6 lutego 2015

Amarantus

Za oknem piękna pogoda, a ja mimo ferii ciągle siedziałam w szkole lub w domu nad książkami. Ale dzisiaj muszę, po prostu muszę znaleźć czas na chociażby krótki spacer :)

Na śniadanie "owsianka" z amarantusa, taka amarantusianka :D

~ Kakaowy amarantus z cynamonem i nerkowcami ~

Składniki:
50g amarantusa
10g otrębów pszennych
5g świeżo mielonego siemienia lnianego
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżka kakaa naturalnego
orzechy
opcjonalnie słodzidło

+ dowolne dodatki
np. orzechy, amarantus ekspandowany, jogurt naturalny

Wszystkie składniki, prócz siemienia lnianego, zalewamy wrzątkiem i gotujemy 30 minut na małym ogniu, co jakiś czas mieszając. Pod koniec gotowania dodajemy siemię, mieszamy, przekładamy do miseczki i dodajemy dowolne dodatki. Całość możemy wymieszać z jogurtem naturalnym :)


Zdrowa przekąska

4 komentarze:

  1. amarantusianka- podoba mi się ta nazwa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam pytanie czy może być do tego użyty popping z amarantusa, bo akurat taki to posiadam w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj amarantusa ekspandowanego używam jako dodatek do owsianki lub jogurtu, bo jest gotowy do spożycia na surowo. Ale myślę, że można by spróbować zrobić "amarantusiankę" z amarantusa ekspandowanego. Tylko warto pamiętać, że nie trzeba go tak długo gotować :)

      Usuń
  3. przepysznie :)

    http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/02/konkurs-walentynkowy.html

    OdpowiedzUsuń