niedziela, 1 lutego 2015

Placuszki ryżowe

Śnieg !!! 
Całą zimę czekałam, aż spadnie porządna ilość śniegu. Doczekałam się i to akurat na ferie :D
Mam nadzieję, że uda mi się wygospodarować trochę czasu na zimowe szaleństwo :)

Będąc w klimacie śnieżnej bieli, na śniadanie przyrządziłam białe, ryżowe, kokosowe placuszki. Wyszły takie jak lubię, puszyste, chrupiące z wierzchu i lekko wilgotne w środku :)

~ Placuszki ryżowe z wiórkami kokosowymi i truskawkami ~

Składniki:
60g mąki ryżowej
150g jogurtu naturalnego
1 jajko (osobno żółtko i białko) lub 2 białka
1 łyżka wiórek kokosowych
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
słodzidło
szczypta soli

+ truskawki 
wiórki kokosowe

Wszystkie składniki, prócz białka i soli, dokładnie mieszamy. Białko ubijamy z solą na sztywną pianę i dodajemy do reszty. Rozgrzewamy lekko natłuszczoną patelnię i smażymy na niej małe placuszki (1 łyżeczka = 1 placuszek) po kilka minut z każdej strony. Gotowe wykładamy na talerz i podajemy z dowolnymi dodatkami (u mnie truskawki i wiórki kokosowe).


Karnawałowe Słodkości!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz